Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] zacinki myszy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] zacinki myszy
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 10 May 2020 23:20:09 +0200

"Poldek" r98iio$40u$1@gioia.aioe.org

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie jestem w zasięgu 67 rozmatych sieci

Ja kiedyś miałem/widziałem 300 sztuk WiFi 2.4 GHz.

WiFi, blutooth, GSM, 1-2-3-4-5 G,

Co to GSM 1G?

UKF,

U mnie z tym coraz gorzej -- dongiel TV ledwo ciągnie na
zewnętrznej antenie niezbyt fortunnie przybitej do okna
balkonu na wysokim parterze. Radia też tak sobie ciągną...

Policja, TV

Na czym pełza TV? -- nie na UKF i VHF?

i co tam jeszcze trudno nawet wszystko wiedzieć. Po prostu w eterze jest taki tłok i śmietnik, że urządzenia które powinny działać teoretycznie na parę metrów w praktyce słabo działają w odległości 50 cm. Np. właśnie

Mam dwie optyczne myszki na dongiel USB -- obie bezproblemowo radzą
sobie w tym gąszczu... Chyba obie kosztowały po ~10 pln, chyba w Auchan.
ZTCW obie śmigają na 2.4 GHz.

bezprzewodowe myszki. W takim środowisku zanane i istniejące słabości, czyli
wzajemne zakłócanie się WiFi,

WiFi u mnie bywa zakłócane bardzo rzadko -- po drodze są: balkony,
liściaste drzewa, latarnie... Podczas ulewnych deszczy bywa słabo...
Łączność między blokami mam na 13 kanale, bo jest za wąsko na
niższe kanały -- przeszkody tere_nowe...

Czasami (ale rzadko) rozmyślam nad 5 GHz -- kanały szerokie,
wiącha wąska, luzy... Ale po co zmieniać, gdy jest OK lub prawie OK?
Jeśli zmienić -- to na 433 Mb/s i gigabitowopersekundowy ethernet...
Ale do tego trzeba by zwiększyć szybkość dostępu u ISP -- mam 5 Mb/s
czy 10 Mb/s -- może więcej nocami i w łikendy...

USB i bloutooth wychodzą na jaw znacznie łatwiej. Przykład
https://forums.macrumors.com/threads/mac-mini-2018-bluetooth-issues.2157086/

Słuchawki BT też nie marudzą, o ile nie zmieniają się
warunki zbyt dynDamicznie:
- pojawienie się czy zniknięcie przeszkody pomiędzy
  słuchawkami i telefonem/tabletem/smartfonem/laptopem...
- nagła zmiana odległości pomiędzy słuchawkami i resztą...

W samochodzie mam problem z BT, ale poza BT. ;)
Mikrofon jest daleko od ust... Z samą łącznością BT -- OK.

-=-

Ale wszystko kupuję tanio...
Nie mam 5G. :)

--