Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kolejny Seagate...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kolejny Seagate...
From: Trybun <LeMxCh@jahu.cb>
Date: Sat, 2 May 2020 09:52:55 +0200

"Trybun" 5ea70ebc$0$17343$65785112@news.neostrada.pl

Jakieś 20 lat temu sam złożyłem komputer, jednak teraz jak widzę sporo się zmieniło. Kiedyś był przeważnie jeden slot na kartę grafiki - PCIe x16, pozostałe to to PCI, w których był jeden standard podłączania urządzeń, czyli pasowały do tego ówczesne karty TV, audio, wifi itd.

Dużo ; )wiesz. ISA8, ISA16 -- znasz? ;)
20 lat temu PCI królował, ale 8 lat wcześniej
stawiano na pokraczny VesaLocalBus, czy jakoś tak.

Przyznam że nic mi nie mówią te symbole. Tą "pokrakę" też przegapiłem, nawet nie wiedziałem że coś takiego było.

x4 -- przeciętny dysk
x2 -- niejeden dysk
x1 -- czytnik kart SD, WiFi?

Jednym słowem, zastąpiły one dawny standard PCI płyty głównej?

Chyba niekoniecznie.

Chyba czy na pewno?

A więc wydaje się bez sensu wydaje się

Wydaje się i wydaje... Trzeba zarabiać, by wydawać...
Albo brać pożyczki bezzwrotne...

Wolałbym odniesienie do meritum a nie słówek wyrwanych z kontekstu.

Masz, lecz ją negujesz?

Oczekuję tylko autorskiej odpowiedzi, a nie linków.

Otrzymałeś właśnie autorską. ;)
(choć mogłem podeprzeć się linkiem -- nie
ja jeden piszę, że nie chcesz uznawać prawdy)

Merytorycznej wypowiedzi link nie zaszkodzi. Znacznie gorzej gdy cała wypowiedź adwersarza to ów link.

Nie ma co z góry zakładać że każdy użytkownik ma zaśmiecony system, np ja mam tylko to czego potrzebuję. W XP dochodzi tylko defragmentacja dyski, czyli potencjalny systemowy spowalniacz.

(; Zwłaszcza na SSD warto defragmentować. ;)
Poza testowaniem defragmentatorów czy dysku -- nie defragmentuję HDD.
(dysk potwornie grzeje się podczas takiej zabawy, więc to dobry test)

Ja defragmentuję, robię to spod XP.. O co chodzi z tym grzaniem się dysku, to coś złego? A tak nawiasem - mój SSD ma zawsze o 7stopni wyższą temperaturę od HDD, a teoretycznie chyba powinno być odwrotnie, bo te obroty, ruchome części ciągle w ruchu itd..

A co to takiego, - jakiś adapter na IDE/PCI?

Dysk ze złączem mSATA.
Są dyski różne -- z różnymi interfejsami i różnymi złączami...

"m" to coś w rodzaju mini/micro? Ja znam tylko IDE/PCI i SATA.