Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kolejny Seagate...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kolejny Seagate...
From: Trybun <LeMxCh@jahu.cb>
Date: Sun, 26 Apr 2020 14:18:24 +0200

"Trybun" 5ea2d7f6$0$560$65785112@news.neostrada.pl

HDD bo odpowiedź znam ale o namacalne różnice między
różnymi wydajnościowe wersjami HDD, i w żadnym wypadku
nioe chodziło mi jakieś papierowe wyniki pomiarów
a osobiste odczucia.

Pomiędzy:
- startem Win z 500 GB Seagate 7200 rpm
- startem tego samego (tylko co sklonowanego
  na Seagate) Win z 1 TB Toshiby 5400 rpm

jest bardzo wyraźna różnica, ale gdy systemowa jest
na S7200, partycje z danymi są na odzielnym HDD, co
daje przyspieszenie, więc porównanie nie jest łatwe...

-=-

Bios przekazuje do SSD, SSD do Seagate lub do Toshiby.

-=-

Jeśli Bios (czy jakkolwiek to nazwać) ma przekazać sterowanie
do HDD - start trwa niemiłosiernie długo... Samo uruchamianie
Win nie jest tak bolesne, jak dochodzenie ;) do BCD na HDD.

-=-

Pozamiatam jeszcze tę partycję systemową, którą później
rozklonuję na oba HDD, zanim ją rozklonuję...

Chyba chcę jakos tak:

Wszędzie MBR
- na SSD 4 partycje podstawowe, wszystkie z BCD
    - 2 W10
    - 2 z danymi
      w razie czego ;) wystarczy przeaktywizowanie ;)
      spod DOSa z flaszki wpiętej do USB
- na hybrydzie 4 partycje podstawowe, wszystkie z BCD
    - 2 W10
    - 2 z danymi
      w razie czego ;) wystarczy przeaktywizowanie
      spod DOSa z flaszki wpiętej do USB
      i przestawka w Biosie lub sama przestawka
- na S7200 4 partycje podstawowe, wszystkie z BCD
    - 2 W10
    - 2 z danymi
      w razie czego ;) wystarczy ewentualne przeaktywizowanie,
      przestawka w Biosie i przestawka dysków...

Trochę paranoiczne... Utrata możliwości bootowania w czymś
takim bez tracenia laptopa jest chyba ;) niemożliwa...

12 partycji z BCD, 6 partycji z systemem...
Chyba zacznę żałować, że mam tak mały SSD?...

Ale co tam. ;) Jak bawić się to na maxa!
Ileż to razy miałem masę partycji, które masowo ;) traciłem?...
Nierzadko w następstwie powtarzania tego samego (bądź podobnego) błędu?
(zwykle -- nadgorliwego ręcznego kasowania plików zbyt ;) systemowych)

-=-

Cieszę się wymianą sporadycznie używanego napędu CDVD na znaczne potrzebniejszy HDD.

No ale ta wyraźna różnica to ile?  Bo jeżeli to kwestie kilku/nastu sekund a różnica w cenie znaczna to pytanie czy warto..

Jak Ty sobie dajesz radę z tym galimatiasem dyskowym?;- Zawrotu głowy idzie dostać od samego czytania... ;-)