Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Straszne ;) wieści -- niemal koniec świata...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Straszne ;) wieści -- niemal koniec świata...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sat, 11 Apr 2020 00:10:12 +0200

"Adam" r6ql93$66n$2$Adam@news.chmurka.net

A mnie ciekawi, jak (albo z czego) zbudowane są pochodnie.
Tradycyjna pochodnia wypala się w przeciągu minut. A oni tam stoją, z pochodni
czasem kapie, a zużycia dużego nie
widać.

Starożytni ;) -- znają się na rzeczy. Egipt czy Rzym -- kiedyś
pochodniami świecili stale w budowlanych głębinach. Mnie to
też fascynuje! Toż elektryfikacji dokonali w Polsce komuniści
z Ludowej Ojczyzny całkiem niedawno. Na ulicach były wcześniej
lampy gazowe -- ale też niezbyt długo.

Świece, wcześniej pochodnie... Ileż dymu, ileż paliwa, ileż
niebezpieczeństw... Ale chyba wirus jakby wpadł w ogień, to
by spłonął. ;)

-=-

Trochę strasznie ;) wygląda -- pustkowie... Jakby wymarłe...
Jakby zwiastun tego, co może nastąpić...
W razie ewentualnej wojny termojądrowej nic by nie zostało
z Ziemi, ale i konwencjonalna byłaby IMO straszniejsza niż
najstraszniejsze wirusy i bakterie razem wzięte... Hiszpanka
być może zachęciła do II wojny światowej, skoro zabiła parę
razy więcej niż I światowa, ale teraz byłoby IMO gorzej...

Nijak nie mogę telewizyjnego obrazka zestawić z tym Rzymem
czy Watykanem, który pamiętam sprzed parudziesięciu lat...

-=-

Być może fajczą się tam jakieś tłuszcze zwierzęce...
A może coś sztucznego -- jak parafina z ON...

ZTCW -- pochodnie mogą płonąć godzinami!

--