Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycja odzyskiwania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycja odzyskiwania
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Fri, 21 Feb 2020 12:43:01 +0100

"Trybun" 5e4fa049$0$521$65785112@news.neostrada.pl

Czyli nie miałeś analogicznej sytuacji do mnie, która polega na tym że nie idzie przywrócić stanu początkowego w nadpisanym przez GRUB/LiLo MBR.

Nie miałem -- podczas ostatnich 48 godzin nadpisywałem wiele razy MBRy
różnych dysków czym popadnie, ;) ale nie uzyskałem analogicznej sytuacji... ;)

-=-

Mam 2 WXP i jeden W10, ale NIESTETY nie wiem,
jak włączyć PAE, gdy WXP startuje spod W10!

EasyBCD dla WXP ma ,,wyszarzone'' te opcje...

Bezpośrednio -- wstawia się w Boot.INI stosowne
kluczyki, ale via W10?... -- nie wiem, jak to
osiągnąć...

-=-

Teraz chyba trzeba wywalić W10 i wrzucić tu 32W10
zainstalowany na ten laptop -- o ile mam kopię ;)
(mogę mieć na 2 TB Seagacie) i podczepić WXP...

Do tego chcę wrzucić tu 64W10... Na próbę...

Ale może ostatecznie zadowolę się 32W7?...
Ten by chyba dał 3 GB RAMki systemowi + 1 GB RAMdysku pod SWAP.

Niestety nie wiem, jak wykorzystać ten 1 GB RAMki wystającej poza zasięg
32W10...
(teoretycznie wiem, jak pod 32W7 -- ciekawe, jak z praktyką...)

RAMki teraz są tanie -- ale ten laptop łyka tylko DDR2, i tylko 4 GiB.

64bitowy Win ogarnia ponad 3 GB, ale więcej zajmuje niż 64bitowy Win...

-=-

Zdołałem oszukać EasyBCD -- podobnie jak WXP i WInDOSy polega ;) na
miejscu wpisu w tablicy partycji... Wystarczy przestawić te wpisy...

-=-

Nadpisywałem MBRy setki razy -- zero problemów trwałych!
Bardzo często z nudów odświeżałem MBR -- tak kod maszynowy,
jak i tablicę partycji... Bywało, że inaczej (edytorem dysku)
bawiłem się z MBRem i wypadało ;) posprzątać...

Największe moje straty związane z tymi (MBRowymi) zabawami
to straty pieniędzy -- albowiem czas to pieniądz... ;)

-=-

Jaki sens ma dłubanie w tym laptopie?
Mając trochę forsy -- taniej kupić nowy!
Ale mam satysfakcję i nie mam nadmiaru forsy...

-=-

Gdybyś mieszkał bliżej mnie -- zaproponowałbym Ci informowanie
mnie o tym, do którego śmietnika wyrzucisz swój komputer... ;)
Zupełnie popsuty ) błędem MBRu... ;)

-=-

Nauczyłbyś mnie, jak na zwykłą DVD nagrać ISO instalki 64W10. ;)
Ja raczej ;) spreparuję penflaszkę bootowalną z tego ISO...
A że wgranie na flaszkę 5 GB pochłania czas... Nie śpieszę się...

-=-

Nie miałem -- podczas ostatnich 48 godzin nadpisywałem wiele razy MBRy
różnych dysków czym popadnie, ;) ale nie uzyskałem analogicznej sytuacji... ;)

Nie liczę tych razów -- ale że szybko idzie... ;)
EasyBCD długo rozmyśla? przed nadpisaniem -- IMO
skanuje cały dysk, lub wszystkie widoczne dyski...

MBR to 512 bajtów... Idę spać...

--
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'