Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycja odzyskiwania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycja odzyskiwania
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Thu, 13 Feb 2020 23:43:02 +0100

"Trybun" 5e453aaf$0$559$65785112@news.neostrada.pl

No, ale wątpliwości dotyczą czegoś zupełnie odwrotnego - czy XP potrafi współegzystować
dwoma "C"..

Nie potrafi, ale 2C jest możliwe. (wówczas jest błąd)

A są jakieś korzyści z tej uprawianej przez Ciebie partyzantki?

Korzyścią jest eliminacja masy zmartwień.

Ale gdy jest do dyspozycji programik EasyBCD.

Jest -- od lat.

Ale pod XP chyba nie było? U mnie lata to epoki XP i to co po nim.

Do samego WXP nie jest potrzebny EasyBCD.

Do koegzystencji W10-WXP może być użyteczny EasyBCD.

BCD dotyczy W10 itp. WXP opiera się o boot.ini, ale
gdy na jednym dysku jest W10_i_WXP -- EasyBCD jest
przydatny także do WXP, gdy WXP startuje poprzez ;) W10.

Instalacja 98ki to dopiero było wyzwanie - instalator bez pytania zajmował cały
dysk..

W98 to WinDOS. Instalujesz DOS (programem sys.com
itp.) a resztę po prostu kopiujesz plik po pliku.

A ja jakoś jeszcze nie dotarłem do sprzętu dla którego XP to bezużyteczny
zabytek.

Masy rzeczy nie osiągniesz poprzez WXP, choć
sprzęt pociągnie także WXP. Nawet wtedy, gdy
bezpośrednie instalowanie WXP byłoby trudne,
możliwe bywa instalowanie WXP na virtualkach...

No bo robisz podchody jakbyś chciał zachować stary system a tylko doinstalować
XP.

Nie doinstalowuję.

Ja dziesiątki razy robiłem podchody z instalacją XP gdy GRUB Linuksa nadpisał
MBR i nie szło z tym nic zrobić..

Czyli nie panujesz nad narzędziami?...

MBR (kod maszynowy, tablicę partycji i drobiazgi)
naprawi chyba każdy partycjoner, o ile jest
rzeczywiście partycjonerem...

--