Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycja odzyskiwania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycja odzyskiwania
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sat, 15 Feb 2020 22:42:48 +0100

"Trybun" 5e47c40c$0$520$65785112@news.neostrada.pl

Nie potrafi, ale 2C jest możliwe. (wówczas jest błąd)

Mógłbyś wyjaśnić jak jest możliwe i na czym polega błąd?

Nie -- bo już wyjaśniłem. (WXP potrafi część siebie zobaczyć
na partycji C a część siebie (część swych rejestrów) zobaczyć
na innej literce -- problem może powstać w wyniku kopiowania
WXP, ale nie musi; po pierwszym poprawnym uruchomieniu jest
OK; na ten pierwszy start warto skasować inne WXP z okolicy ;)
lub choćby ukryć te inne okoliczne WXP -- ja kasowałem, bo
to była metoda pewniejsza niż hidden)

A są jakieś korzyści z tej uprawianej przez Ciebie partyzantki?

Korzyścią jest eliminacja masy zmartwień.

Żyłem w przeświadczeniu że tylko goła instalacja to brak problemów.

98 podobnie jak późniejsze wersje Windows ma graficzny instalator.
Różnica miedzy nimi w tym że nie toleruje na dysku innych innych
partycji niż systemowa "C".

Toleruje! Ale nie toleruje (lub toleruje z trudem) innych
partycji podstawowych/primary. Co gorsza -- te inne chyba
muszą być podczas startu WinDOSa, bo chyba po uruchomieniu
WinDOSa nie można podmontować partycji.

Być może różne wersje DOSa różnie podchodzą do problemu kilku primary
na jednym HDD. Pamiętam, że dziwny jest sposób literowania, gdy jest
kilka primary na jednym HDD. Najpierw pierwsza primary (czy pierwsza
primary w TP), następnie pierwsza w extended, kolejne z extended i na
końcu znów primary... Albo jakoś podobnie... DOSa (i WinDOSa) nie
używałem od kilkunastu lat, więc mogę źle pamiętać.

Nie pamiętam, co wtedy, gdy są dwie (czy trzy) extended ze swymi
logicznymi. Tak czy siak -- to proszenie się o kłopoty. Podobnie
z Boot.ini gdy kolejność na HDD jest inna niż kolejność w TP.

To takie Winkruczki. ;) Podobnie OE i brak TMP. ;)
Drobiazg, który ludziom zabierał sporo czasu na diagnozowanie...

-=-

Pamiętam, że DOS wcale nie musi być na aktywnej!
Można WinDOSa umieścić na extended -- i spokojnie
z niego zbootować. (wszystko to dzięki błędom,
a dokładniej -- umiejętności korzystania z błędów)

WinDOS może być nawet na HDD, na którym nie
ma żadnej primary -- a co dopiero aktywnej! :)

Miałem naraz dwa HDD (Seagaty 80 GB i 60 GB) w jednym
blaszaku z Athlonem 500 -- na każdym z tych HDD miałem
po 3 primary i wiele logicznych w extended. Były na tych
HDD różne WinDOSy (różne W95, różne W98 i WME) i różne WXP.
Zamierzałem do tego dorzucić coś z Linuksa, co by poprawnie
współpracowało z Winami za sprawą Wine -- ale mi przeszło...

Mogłem zbootować tę blaszkę z któregoś W95 i zacząć coś pisać
pod OE, zasejwować, przebootować i kontynuować to pisanie pod
dowolnym innym Win na tymże kompie... Wszystkie te Win (WinDOSy
i WXP) współpracowały ze sobą na miarą swych możliwości.
(niektóre programy pracowały tylko pod WinDOSami, inne
tylko pod WXP -- te programy rzecz jasna nie mogły współpracować)

Mam do dzisiaj i ten komp (nawet sprawny!) i znaczną część
bakapów partycji systemowych -- mógłbym odtworzyć te sytuacje
na podstawie tego, co zapisałem na grupach dyskusyjnych.

Nikt nie panuje.

Nie wiem, czy Nikt panuje, czy nie -- ale ja raczej panuję. ;)

W akcie desperacji oddałem nawet kompa do serwisu,.

Gratulacje!

Serwisant rozłożył ręce i zalecił wymianę dysku..
Nie wierzysz? - wypróbuj taka metodę - zainstaluj
win i Linucha i wypróbuj spod Win konsolowe metody
naprawy "fixboot, fixmbr", a będziesz miał dużą
szansę aby zapoznać się z tym co dla mnie oczywiste
a spekulujesz że niemożliwe.

Nie wierzę. :)
  https://youtu.be/OXZTgAIN32I?t=75

--