Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycja odzyskiwania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycja odzyskiwania
From: Trybun <LeMxCh@jahu.cb>
Date: Wed, 12 Feb 2020 08:53:54 +0100

"Trybun" 5e41147e$0$17359$65785112@news.neostrada.pl

- widziałem dwie partycje z tą samą literą

http://www.eneuel.w.duna.pl/error/2gg.png
http://www.eneuel.w.duna.pl/error/h2.png

Miałem na myśli literę "C". :-P

Toteż nie dałem tych linków pod Twym pytaniem o literkę 'C'.

Systemowa nie musi mieć litery 'C' -- może mieć inną.
(przynajmniej mogła kiedyś; **być może** W10 na to nie
pozwala, ale WinDOSy czy WXP -- pozwalały, bo tak miałem
przez jakiś czas na blaszaku z Athlonem AMD)

Tak, jak doprowadziłem do sytuacji z GG czy
HH -- mógłbym doprowadzić do sytuacji z CC.

Brak snapów nie jest tożsamy z brakiem sytuacji pokazanej snapami.

-=-

WXP sięga plików rejestru ulokowanych poza partycję z literą 'C'.

Być może to właśnie jest powodem moich niedawnych niepowodzeń
ummieszczenia WXP obok 32W10 -- rozwiązanie to przyszło mi do
mej głowy właśnnie w efekcie rozmów z Tobą; o problemie tym
pisałem wcześniej:

  "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e2de44d$0$507$65785112@news.neostrada.pl

  > Dorzuciłem obok partycję WXP -- ruszyła, ale mam problemy po restarcie.

Ruszyła i jako aktywna za sprawą boot.ini i spod 32W10 za sprawą BCD.
Obydwa starty prowadziły do uniezdolnienia WXP...

Tym razem chcę dorzucić WXP (choćby ten, spod którego teraz piszę)
i skasować 32W10 na pierwszy start WXP, po czym 32W10 odkasować
spod WXP. Być może wystarczy samo ukrycie (hidden) partycji
z 32W10 na czas pierwszego startu WXP.

Zadziwiające rzeczy opowiadasz. Nie to że Ci nie wierzę, ale wcześniej nigdy bym nie przypuszczał że tak można, chodzi o te dwa "C" na jednym Windowsie.

Ja zasadniczo zawsze instalowałem Windowsy od najstarszego do najnowszego i Linuks na koniec. Ale gdy jest do dyspozycji programik EasyBCD. to już można pokombinować inaczej. Układ partycji nie ma  znaczenia, czyli aktywne, logiczne itd.

 Po instalacji XP spróbuj za pomocą CD/pendrive z 10ką naprawić MBR,. Nigdy nie robiłem takiej operacji, ale powinno się udać.