Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycja odzyskiwania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycja odzyskiwania
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Wed, 19 Feb 2020 01:05:06 +0100

"Trybun" 5e4befb6$0$17348$65785112@news.neostrada.pl

Bez obawy, 10ka mieści się z dużą rezerwą na DVD.

32 czy 64?

Windows ma to do siebie że z czasem chodzi coraz słabiej, a jedyna skuteczna
kuracja to reinstalacja.

Wówczas chodzi mocniej?

Nie reinstalowałem W10 na Acerze.
Wprawdzie reinstalowałem WXP na F-S, ale nie dlatego,
że osłabł -- reinstalowałem w kilka dni po instalacji,
aby uruchomić AHCI, o którym wówczas niewiele wiedziałem.
Przed wielu laty reinstalowałem kilka razy W95 i uznałem,
że to czasochłonne zajęcie, dlatego później już nie
reinstalowałem Win a miałem tego całe plejady: kilka
różnych W95 i W98 oraz WME; dwa (jeden z AHCI) WXP
i dwa (32 i 64) W10... Na F-S być może zainstaluję
64W10 sprzed ~tygodnia, który ściągnąłem przy okazji
grupowych rozważań, aby sprawdzić, czy aby na pewno ;)
trudno ściągnąć tę instalkę z serwerów M$.

Moje wersje Win nie słabną. ;)
Był taki czas, że codziennie instalowałem i deinstalowałem
pod WinDOSy i WXP (jedno i drugie było razem na tym samym
blaszaku) dziesiątki programów - w tym także masy różnych
partycjonerów.

Co jakiś czas czyszczę puchnące rejestry Win...
Czyszczę ręcznie i automagicznie oraz defragmentuję...
(na SSD chyba defragmentacja rejestru jest zbędna)

Nie widzę potrzeby reinstalacji.
Tu, na Acerze, z którego teraz korzystam, straciłem wiele
(nie wiem, ile -- może łącznie 6) partycji z 64W10 -- mam
ich wiele i na czas je klonuję.

Ostatnim razem:
- skasowałem jeden z klonów
- straciłem chwil kilka później kolejny klon
- na zewnętrznym dysku zabrakło dwóch kopii
  (myślałem, że nadal tam są, ale wcześniej
  je skasowałem jako niepotrzebnie okupujące
  miejsce)

- pozostały jeszcze 3 kopie, z tego 2 świeże, więc
  jedną z tych 2 świeżych szybko sklonowałem i teraz
  z niej korzystam

Klonowanie W10 jest łatwiejsze niż WXP. Może samo klonowanie
nie jest łatwiejsze (choćby z uwagi na czas klonowania) ale
literacja jest tu pewniejsza...

W razie padu którejś z partycji po prostu mam do dyspozycji
inne na tym samym komputerze...

-=-

Być może osłabienie ;) Twej wersji Win ma swe źródło
we fragmentacji dysku lub w spuchnięciu rejestru?

--