Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak zdiagnozowac powod "zwisu"?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak zdiagnozowac powod "zwisu"?
From: "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl>
Date: Wed, 15 Jan 2020 09:19:18 +0100
Wed, 15 Jan 2020 09:02:11 +0100, w
<5e1ec705$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>, kosmos <kosmos@upc.pl>
napisał(-a):

> Co do zasilacza, to nie bardzo mam pomysł jak go zdiagnozować.

Podmienić. Nawet nie musi pasować do obudowy, może leżeć luzem.

> Poza tym
> jeżeli nawet jest w nim jakaś awaria, to zasilanie - a przynajmniej jego
> część - nadal po "padzie" jest dostarczane, bo wentylatory szumią...

Nie chodzi o zanik energii, tylko jej niedostatek. Wentylatorom to może być
obojętne, ponadto mogą być na innym torze zasilania. Możesz spróbować odciążyć
tor, z którego jest zasilana płyta+grafika.

> A w kwestii padania przy grach - ten komputer służy mi głównie do grania
> (jak nie gram to korzystam najczęściej z laptopa), stąd i
> prawdopodobieństwo zwisu właśnie przy graniu jest po prostu wyższe...
> Jak wspomniałem, raz mi się wykrzaczył przy filmie z YouTube, gdzie
> grafika pewnie działała pod niewielkim obciążeniem.

Sprzętowo dekoduje video.

> Po wcześniejszych sugestiach pobrałem program Furmark oraz jakieś
> narzędzie obciążające procesor od Intela (Prime95 nie udało mi się
> odpalić)

Czemu? To dobry test. Powinien się odpalić.

A powodem może być także Win10...