Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Co W10 pisze na dysku w czasie swej rzekomej bezczynności?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Co W10 pisze na dysku w czasie swej rzekomej bezczynności?
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Thu, 17 Oct 2019 17:38:32 +0200

"Netx" 5d96e0bd$0$523$65785112@news.neostrada.pl

Nie miałem aktualizacji przez te kilka godzin. Przed chwilą
zajrzałem do historii aktualizacji i miałem ostatnio aktualizacje
11.IX a następnie trzy aktualizacje 3.X, ale te 3 aktualizacje
uruchomiłem ręcznie, kilka godzin po przeprowadzeniu w.w. testów.
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale w programie antyszpiegowskim
"O&O ShutUp10", w sekcji Windows Update mam włączone (na zielono)
pierwsze 3 pozycje: "Windows Update via peer-to-peer disabled".
Pozostałem opcje w tej sekcji na czerwono.

16 i 17 października br.:

- Toshiba HDD    W 9166 MB  R  4337 MB
- Samsung SSD    W 8320 MB  R 10692 MB

16 października 5 aktualizacji i 17 października 2 aktualizacje.
Wszystkie pomyślne. Jedyne niepowodzenie 07 października.

Na Toshibę:
- ściągnąłem filmy (m. innymi ~500 MB Idiokratów), co dało łącznie ponad 3.3 GB
zapisu
- skeszowałem oglądane filmy i słuchaną muzykę, co dało dodatkowo łącznie ~3 GB
zapisu

Wszystkie zapisy, które zdołałem, wywaliłem poza systemowy SSD, ale choć zeruję
w rejestrze EnablePrefTecher, nadal mam jakieś zapisy -- IMO niezbyt duże.

   [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Session Manager\Memory
Management\PrefetchParameters]
   "BootId"=dword:00000029
   "BaseTime"=dword:22828781
   "EnablePrefetcher"=dword:00000000

W tych dwóch dniach niczego celowo nie zapisywałem na SSD.

-=-

Tak więc 64W10 pisze niemal tak zawzięcie, jak ja, gdy ściągam filmy...
(dziś jeszcze nie używałem jutuby czy innych cda)
Gdyby odrzucić filmy/muzykę -- 64W10 zapisałby niemal 4 razy więcej niż ja...

Zaraz być może za chwilę zaktualizuje VBoxa -- kolejne GB na SSD, ale
przynajmniej ,,moje''.

BTW -- paradoksalnie czytanie długich plików (obrazków ISO chociażby) z HDD trwa
na oko tak samo długo/krótko jak z SSD. ;) Czy obrazek ISO zainstalowany jako
wirtualny napęd optyczny leży na HDD, czy na SSD -- ta sama chwała. [chała?]

Przewagę SSD nad HDD widać bardzo wyraźnie na
malutkich plikach czytanych i pisanych bez opamiętania.

--