Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Co W10 pisze na dysku w czasie swej rzekomej bezczynności?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Co W10 pisze na dysku w czasie swej rzekomej bezczynności?
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Fri, 4 Oct 2019 01:40:08 +0200

"Netx" 5d95f654$0$531$65785112@news.neostrada.pl

Dziś zostawiłem komputer z W10 włączony na noc, bez obciążenia.

32W10 czy 64W10?

Usypianie wyłączyłem.
Rezultat: Przez 9h i 31m czyli przez 9.52h komputer zapisał na SSD 1850MB czyli szybkość siąpienia bez obciążenia = 1850MB/9.52h = 194MB/h Pozostawiam ocenie czy to dużo czy mało. Ale na pewno kilkukrotnie mniej niż tyle ile mi wychodzi przy normalnej pracy, czyli 800-1200MB/h...

Ja mam ~tyle pod 64W10 w jedną godzinę, gdy niczego świadomie nie piszę na SSD.

> 173 MB? Raczej mało, jak na przeglądarkę.

Ja uważam że to dużo jak na kilka minut przeglądania.

Zależy od tego, ile masz okienek i co w nich masz.
Ja zazwyczaj (gdy starcza mi 12 GiB RAMki) mam otwartych
sporo stron, w tym wiele z filmami.

Dajmy na to że przez 5 minut FireFox zapisze te 173MB. To na godzinę 12*173MB i jest to powyżej 2GB/h. Chociaż nie przeglądam WWW aż tak intensywnie godzinami,

Możesz skierować FF poza SSD.

więc reasumując, średnio może będzie właśnie około 1GB/s.
Przy okazji powstaje pytanie co ten FireFox pisze na dysku i po co. Przecież może sobie keszować obrazki w RAM a nie pisać wszystko na dysk.

W RAMce też keszuje.

Ale zrobiłem przed chwilą krótki test FireFoxa. W tle bezczynne programy: ThunderBird, Excel. Przez 3 minuty przeglądałem w FireFox średnio intensywnie 2 witryny www, które lubię oglądać. Process Explorer wykazał że w tym czasie FireFox miał zapisów IO: 112MB. CrysttalDiskInfo wykazało w tym czasie przyrost o 119MB. Zatem uważam że FireFox pisze sobie po dysku stosunkowo intensywnie i może być w moim przypadku przyczyną "siąpienia". (używam FireFoxa dość dużo).

Przekierowałem poza systemowy dysk, co mogłem, w tym:

- przeglądarki
- dzienniki
- pliki do apgrejdów i apdejtów
  (SoftwareDistribution)

Część przekierowałem na HDD część na RAMdysk...

Może Twoja przeglądarka WWW też pisze sobie swobodnie po dysku?

Raczej nie pisze zbyt wiele -- pisze, gdy apdejtuje się, ale poza
tym nie pisze na dysku systemowym.

--