Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Co W10 pisze na dysku w czasie swej rzekomej bezczynności?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Co W10 pisze na dysku w czasie swej rzekomej bezczynności?
From: Netx <nospam@gazeta.pl>
Date: Fri, 4 Oct 2019 08:03:41 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5d969b1f$0$532$65785112@news.neostrada.pl

Teraz pisze System, przed chwila pisał Instalator...

To było:
   2019-09 Aktualizacja zbiorcza dla systemu Windows 10 Version 1903
   dla systemów opartych na architekturze x64 (KB4524147)

Też miałem tę poprawkę (i dwie inne), ale weszły wczoraj uruchomione ręcznie, już kilka godzin po testach o których pisałem.

Teraz chce restartować się po apdejcie...

Sprawdziłem HistErię -- jak okiem sięgnę, nie widzę
dnia bez aktualizacji, ale widzę wiele dni z kilkoma...

Któraś nie udała się. Flash Player.
   Niepowodzenie instalacji dnia 11 wrz ?2019 - 0x80240017
[wiadomo dlaczego był problem...]

Ty (to do Netx) zaś zostawiłeś komputer na wiele godzin
i nie miałeś aktualizacji?

Nie miałem aktualizacji przez te kilka godzin. Przed chwilą zajrzałem do historii aktualizacji i miałem ostatnio aktualizacje 11.IX a następnie trzy aktualizacje 3.X, ale te 3 aktualizacje uruchomiłem ręcznie, kilka godzin po przeprowadzeniu w.w. testów. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale w programie antyszpiegowskim "O&O ShutUp10", w sekcji Windows Update mam włączone (na zielono) pierwsze 3 pozycje: "Windows Update via peer-to-peer disabled". Pozostałem opcje w tej sekcji na czerwono.

    "Netx" 5d95f654$0$531$65785112@news.neostrada.pl...

    > Dziś zostawiłem komputer z W10 włączony na noc, bez obciążenia.
    > Usypianie wyłączyłem.
    > Rezultat: Przez 9h i 31m czyli przez 9.52h komputer zapisał na SSD
   > 1850MB czyli szybkość siąpienia bez obciążenia = 1850MB/9.52h = 194MB/h    > Pozostawiam ocenie czy to dużo czy mało. Ale na pewno kilkukrotnie mniej
    > niż tyle ile mi wychodzi przy normalnej pracy, czyli 800-1200MB/h...

U mnie stale piszą: System, Registry, Dziennik zdarzeń Windows, jakieś usługi...
Dziennik zdarzeń pisze na RAMdysku. :)

Na dysku systemowym niemal nic nie czyta, ale stale coś pisze bardzo
małymi porcjami... Czytanie z systemowego dysku ma miejsce baaaardzo rzadko.

U mnie Menadżer zadań po posortowaniu w/g kolumny "Dysk" też pokazuje zapis przez Registry, System (rzędu 0.1 MB/s) itd. Jednak w Process Explorer jak posortuję w/g "I/O Write Bytes" to Firefox deklasuje inne programy ilością zapisywanych danych, potem jest Thunderbird, itd.