Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Co W10 pisze na dysku w czasie swej rzekomej bezczynności?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Co W10 pisze na dysku w czasie swej rzekomej bezczynności?
From: Netx <nospam@gazeta.pl>
Date: Thu, 3 Oct 2019 15:23:33 +0200
W dniu 02.10.2019 o 21:39, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:>
> "Netx" 5d93d9d8$0$17347$65785112@news.neostrada.pl

> Musiałbym odstawić W10 na wiele godzin rzekomej bezczynności,
> by móc dokładniej oszacować szybkość siąpienia. W tym
> czasie zapewne W10 uznałby, iż nadszedł czas na apdejt. ;)

Dziś zostawiłem komputer z W10 włączony na noc, bez obciążenia. Usypianie wyłączyłem. Rezultat: Przez 9h i 31m czyli przez 9.52h komputer zapisał na SSD 1850MB czyli szybkość siąpienia bez obciążenia = 1850MB/9.52h = 194MB/h Pozostawiam ocenie czy to dużo czy mało. Ale na pewno kilkukrotnie mniej niż tyle ile mi wychodzi przy normalnej pracy, czyli 800-1200MB/h...

> 173 MB? Raczej mało, jak na przeglądarkę.

Ja uważam że to dużo jak na kilka minut przeglądania. Dajmy na to że przez 5 minut FireFox zapisze te 173MB. To na godzinę 12*173MB i jest to powyżej 2GB/h. Chociaż nie przeglądam WWW aż tak intensywnie godzinami, więc reasumując, średnio może będzie właśnie około 1GB/s. Przy okazji powstaje pytanie co ten FireFox pisze na dysku i po co. Przecież może sobie keszować obrazki w RAM a nie pisać wszystko na dysk.

Ale zrobiłem przed chwilą krótki test FireFoxa. W tle bezczynne programy: ThunderBird, Excel. Przez 3 minuty przeglądałem w FireFox średnio intensywnie 2 witryny www, które lubię oglądać. Process Explorer wykazał że w tym czasie FireFox miał zapisów IO: 112MB. CrysttalDiskInfo wykazało w tym czasie przyrost o 119MB. Zatem uważam że FireFox pisze sobie po dysku stosunkowo intensywnie i może być w moim przypadku przyczyną "siąpienia". (używam FireFoxa dość dużo).

> Nie korzystam z FF. Mam zainstalowane różne wersje FF,
> ale na co dzień nie używam FF.

Może Twoja przeglądarka WWW też pisze sobie swobodnie po dysku?