Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Procek i5 ... FINAŁ

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Procek i5 ... FINAŁ
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 16 May 2019 08:17:14 GMT
On Thu, 16 May 2019 08:07:33 +0200, Ewa wrote:
> Czy ktoś z Was zna jakieś wytłumaczenie dlaczego "Pełne skanowanie"
> programem "McAfee LiveSafe" jest zdecydowanie głośne i powoduje wylot
> zdecydowanie gorącego powietrza, a "Dokładne skanowanie" programem "AVG
> Free" jest cichutkie i z wychodzącym zaledwie letnim powietrzem ?
> Nie odinstalowałam jeszcze programu McAfee,
> więc AVG Free działa w trybie pasywnym, ale nie sądzę, żeby to miało
> wpływ. Skanowanie w obu przypadkach trwało mniej więcej tak samo długo.
>
> Jak znaleźć obiektywną odpowiedź na pytanie czy nowy laptop jest głośny
> i grzeje się czy nie?
> [...]

To laptop gamingowy, więc musi być (trochę) głośny - po prostu dlatego,
że ma wydajne, niekoniecznie energo-optymalne CPU. W takim sprzęcie
producenci stawiają z reguły na moc obliczeniową jednostek CPU/GPU, bo
tego gracze wymagają. To wiąże się z łatwym nagrzewaniem całości, a że w
laptopie mało miejsca to trzeba uruchamiać (głośne) wiatraczki do
chłodzenia. Inny sprzęt mógłby być dużo cichszy, ale np. skanowanie AV
mogłoby trwać 1.5x dłużej.

Przy czym nie ma czegoś takiego jak "obiektywna odpowiedź" na głośność -
może co najwyżej porównywać między jednym komputerem a drugim.

Prosty test: wykonać transcoding wideo jakiegoś krótkiego filmu na obu
komputerach, zmierzyć czas i subiektywną głośność. Porównać wyniki.

Mateusz