Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dodac MS-DOS do Ubuntu + WinXP

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dodac MS-DOS do Ubuntu + WinXP
From: marrgol <marrgol@address.invalid>
Date: Wed, 15 May 2019 21:26:19 +0200
On 2019-05-15 at 20:32, Szyk Cech wrote:

> Zamiast robić makabryczne manewry z partycjami - czyli przesuwanie
> zawartości i zmiany rozmiarów - zainstaluj sobie Virtual Box-a pod
> Ubuntu i tam spróbuj się tym Dos-em bawić w bezpieczny sposób...
> Ta wspomniana zabawa partycjami nie dość, że trwa wieki, to jest bardzo
> ryzykowna […]

Popieram.  Można przecież podłączyć do maszyny wirtualnej „surowy dysk”
w postaci zwykłego pliku przez loopback, na nim zainstalować DOS,
po czym użyć tego pliku-obrazu dysku do uruchomienia „prawdziwego”
DOS-a za pomocą GRUB-a i programu 'memdisk' z pakietu syslinux.
Pewną wadą może być to, że „dysk” jest w całości ładowany do pamięci,
czyli działa to jak „dystrybucja DOS Live” -- trwałe zmiany (jak np.
instalacja Norton Commandera ;-)) trzeba wprowadzać w maszynie
wirtualnej.

--
mrg