Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Procek i5 czy i7, RAM 4GB czy 8GB, jaka grafa?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Procek i5 czy i7, RAM 4GB czy 8GB, jaka grafa?
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 04 May 2019 11:24:08 GMT
On Sat, 04 May 2019 13:07:02 +0200, Ewa wrote:
> Wygląda na to, że mój stary laptop kończy swój żywot (dyskusja w wątku
> "Laptop gubi zasilanie").
> Ma swoje lata, ponadto Win XP też powoduje coraz więcej ograniczeń.
> Jestem więc zmuszona już teraz do kupienia nowego laptopa,

Dlaczego nowego? Używany laptop z górnej półki z reguły będzie dużo
lepszy/trwalszy niż jakiś tani - ale nowy - marketowy gniot. Warto
poszukać - można znaleźć np. bardzo fajne T520 które często są w idealnym
stanie i spędziły życie na wyświetlaniu bankowych (czy tam innych korpo-
podobnych) prezentacji. Jedyne co, to zwrócić uwagę na żywotność
akumulatora. Przy po-korporacyjnej używce można też często wyrwać stację
dokującą za kilka dodatkowych złotych.

> Moje pytania:
> 1) przy jakich zastosowaniach laptopa odczuję istotną różnicę w
> działaniu laptopa z procesorem i7 w stosunku do działania laptopa z
> procesorem i5 tej samej generacji ?

Kompilacja dużych projektów, transcoding wideo, gry 3D.

> 2) analogicznie, przy jakich zastosowaniach laptopa odczuję istotną
> różnicę w działaniu laptopa przy wyposażeniu go w RAM 8GB w stosunku do
> wyposażenia go w RAM 4GB ?

W zasadzie to w każdej. Obecnie 4GB często pochłania sam system z cache.

> I jeszcze jedno. Co do moich zastosowań mogę napisać, że nie będą to
> gry, natomiast z pewnością będzie to m.in. oglądanie filmów. Zakładam
> ekran 15,4" matowy Full HD.
> 3) jaka karta graficzna, z jakimi parametrami (z jaką pamięcią) byłaby
> do tego najlepsza ?

Każda nie starsza niż 20 lat. Dla normalnego człowieka (tj. nie-gracza)
istotna jest wyłącznie rozdzielczość ekranu. Przy 15" zalecałbym co
najmniej 1600x900.

Mateusz