Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Procek i5 czy i7, RAM 4GB czy 8GB, jaka grafa?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Procek i5 czy i7, RAM 4GB czy 8GB, jaka grafa?
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 05 May 2019 09:43:04 GMT
On Sun, 05 May 2019 11:18:59 +0200, Filip454 wrote:
> Chodzi głównie o cenę, a Ewa chciała laptopa z mocną grafiką i
> procesorem.

Nie mam przekonania, czy właśnie tego chciała. Albo coś przeoczyłem.

> Za ThinkPada trzeba jednak zapłacić, chyba że chce laptopa z odzysku.

Dlatego też sugeruję zapoznać się z ofertą rynku wtórnego. Nie dość że
oszczędnie, to jeszcze ekologicznie. Dziś produkujemy tyle elektrozłomu,
że szkoda nie wykorzystać...

> Laptopy się Ewo szybko starzeją i trzeba mieć to na uwadze.

Otóż to - dlatego nie ma sensu przewidywać że sprzęt ma być do
wszystkiego, bo i tak za kilka lat znów się wymieni.

> Według mnie ten HP to jest super okazja. Takie laptopy np. w X-Kom
> chodzą po 3-3,5 kafla.

Duży procent ceny jest za naklejkę "nowe". Kolejny procent ceny to
naklejka "dla gracza".

Gdybym szukał dla siebie czegoś wygodnego do przeglądania internetu,
oglądania filmów i liczenia tabelek w excelu, to nie celowałbym w nic
powyżej tego (link przykładowy, nie znam tej firmy ani ich oferty):

https://pro4it.pl/pl/p/LENOVO-ThinkPad-W510-15.6-HD-i7-Q820-8GB-
DDR3-320GB-HDD-nVidia-Quadro-FX-880M-WINDOWS-7-PRO/138

Mateusz