Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Odzyskanie danych z karty SD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Odzyskanie danych z karty SD
From: queequeg@trust.no1 (Queequeg)
Date: Thu, 25 Apr 2019 13:05:08 +0000 (UTC)
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

> Elektronikę stacji, 8 bitowce kontrolery miały przeważnie we flopie.

Mój kontakt z flopkami zaczął się od AT (286), na Spectrumie i Atari
miałem tylko magnetofon :)

> Pytasz o PC, nie wiem jak tam to było realizowane.

Tak, cały czas mówię o PC, bo tam jest rozdział na "głupią" stację i
"mądry" kontroler.

> Jak wywalało błąd blokady to dobre programy o nim wiedziały i
> miałeś komunikat na ekranie a kiepskie nie koniecznie.

Co wypisywały? Wykrzaczały się?

> Jak miałeś dobrego flopa z wyświetlaczem to wyświetlał np. Er.

No proszę. To mnie to zupełnie ominęło.

> Czyli na PC tez działa.

Tak, ale to już SD, więc inna technologia :)

> W przypadku floppa można było dać blokadę mechaniczną, w przypadku
> kart tylko i wyłącznie programową więc powinno się dać się ją obejść
> programowo.

Pytanie co czyta tę blokadę -- czy driver po stronie softu czy kontroler
MMC/SD.