Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] pecet na poddaszu vs temperatura

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] pecet na poddaszu vs temperatura
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Fri, 05 Apr 2019 08:24:37 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 4 Apr 2019 08:40:52 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <1jllpgqcoq94e.dlg@tyczka.com>
 od Roman Tyczka <noemail@because.no>  :

>Czy wpakowanie PC ze zwykłym chłodzeniem powietrzem na poddasze, gdzie
>latem bywa i ze 40 stopni, będzie dla tegoż peceta zabójcze czy da radę?
>Mam na myśli maszynę z podkręconym i7, który czasem jest obciążany.

Ja bym proponował chłodzenie wodne plus dodatkowe wentylatory z
filtrami przeciwpyłowymi.
Przy dobrym chłodzeniu w stresie temperatura pracy CPU powinna być
kilka stopni mniejsza niż TjMax+TCC offset(dla danego modelu
procesora), jeśli jednak będzie równa lub większa, to wpędzisz
procesor w throttling, a to gra nie warta świeczki, w takim wypadku
lepiej dać sobie spokój z overclockingiem lub zastosować lepsze
chłodzenie wodne.