Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Która pasta termoprzewodząca jest lepsza?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Która pasta termoprzewodząca jest lepsza?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sat, 30 Mar 2019 00:30:23 GMT
On 2019-03-29, Jacek <jacek@jacek.com.pl> wrote:

> Użytkownik "robot" <adresfalszywy@onet.pl> napisał w wiadomości

> Znalezione przeze mnie w internecie 2 filmy:
> https://www.youtube.com/watch?v=Vk33VL8ZVuM
> https://www.youtube.com/watch?v=nFv-kMQNXpg
> pokazują umieszczenie pasty w ilości ziarnka ryżu i rozprowadzenie
> jej przez nałożenie wentylatora, o czym również tutaj była mowa,
> a nie nałożenie pasty na całej powierzchni.
> Co jest lepsze?

Nie ma MZ za duzego znaczenia przy standardowych pastach. ZaletÄ…
"ziarenka" jest to, że teoretycznie można łatwiej rozprowadzić unikając
bąbelków powietrza. Wadą, że przy kwadratowej podstawie zawsze będzie
naciek a jak się nie ma doświadczenia to można nie trafić z ilościa
pasty, w tą czy tamtą (już gorzej) stronę. Inna wada to dość gruba
warstwa przy gęstych pastach.

Sam robię tak, że delikatnie rozsmarowuję na obu powierzchniach,
cieniutką warstwę, składam, zapinam, i baardzo delikatnie ruszam
radiatorem raz w lewo raz w prawo.

--
Marcin