Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dyski 4Kn w 2019

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dyski 4Kn w 2019
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Date: Mon, 11 Mar 2019 14:54:56 +0100

Az jak kupisz to daj znac czy to tak zadziala :)

Nooo... też mam malutkie wątpliwości... Teoria teorią, ale:
  - BIOS musi umieć wystartować z takiego dysku 4K (i musi umieć to robić
w trybie "55AAh", tzn. bez tego całego cyrku z UEFI)
  - System operacyjny musi rozumieć sektory 4K i mieć do tego stosowny
bootloader w MBR

Dlatego też mam pewną nutkę niepewności w temacie... Ludzie tak strasznie
lubią komplikować proste sprawy :/

W moim przypadku dochodzi jeszcze dodatkowa trudność w postaci bootowalnej
macierzy RAID... I właśnie teraz zaczynam mocno wątpić, czy w ogóle jest
opcja by dysk 512 pogodził się z dyskiem 4K w ramach wspólnego RAID0.
Czuję, że chyba będę musiał pozostać na sektorach 512, a do wykorzystania
dodatkowych 2TB stworzyć osobną partycję - no ale to znów ogranicza mnie
do 4TB których potem i tak nie przeskoczę. Powoli zaczyna odechciewać mi
się przechodzenia na pojemność 4TB.

Dlaczego upierasz się aby dysk systemowy był na dużym i wolnym dysku?
Robisz system na małym SSD a dane zbierasz na dyskach dużych.

Pozdrawiam