Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dyski 4Kn w 2019

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dyski 4Kn w 2019
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 11 Mar 2019 13:02:03 GMT
On Mon, 11 Mar 2019 10:09:43 +0100, Jacek Maciejewski wrote:
> Rzecz dla mnie nowa, dlatego pytam co twoim zdaniem ma wielkość sektora
> do wykorzystywanego systemu tablicy partycji?

Otóż MBR zapisuje wielkość każdej partycji jako 32-bitową ilość sektorów.
Przy sektorach 512K daje nam to maksymalną partycję o rozmiarze 2^32 *
512 bajtów, tj. 2 TiB.

Dlatego też jedynym wiadomym mi rozwiązaniem pozwalającym cieszyć się z
partycji większej od 2TB *przy zachowaniu tradycyjnego MBR* jest
zwiększenie rozmiaru sektorów. Przy sektorach 4K granica przesuwa się do
16 TiB, a tyle starczyłoby mi na dobre kilkanaście następnych lat.

Mateusz