Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Internet LTE, jak najstabilniej, LTE to LAN

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Internet LTE, jak najstabilniej, LTE to LAN
From: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_wstaw_nick_@greysector.net>
Date: Sat, 23 Feb 2019 22:31:44 +0000 (UTC)
Date: Sat, 23 Feb 2019 15:38:50, Group: pl.comp.pecet
Msg-ID: <q4rlta$uv4$1@node1.news.atman.pl>
From: Uncle Pete:

> Dawno to było... Chyba to było to: był to faktycznie Gargoyle (ale jet
> oparty na OpenWRT), plik ma nazwę
> gargoyle-1.6.2.2-ar71xx-tl-mr3420-v1-en-squashfs-factory.bin. Linka nie
> dam, znalazłem u siebie w laptopie.

> Zwróć uwagę, jest dla modelu MR3420, a Ty napisałeś, że miałeś MR3220.

> I po co Ci to? Moje ogólne wrażenie było, ze nie warto. Nie dawał nic
> istotnego, natomiast nie miał pewnych funkcji z fabrycznego softu. Niby
> wspierał modemy USB LTE, ale tak jak napisałem, mojego (Huawei 3372) nie
> widział. Widział natomiast i działał z modemem 3G (Huawei E3131).
> [...]

Akurat niedawno instalowałem OpenWRT na MR3420 i niestety jest trochę
pod górkę, bo 4MB flash to za mało na najnowsze wydanie (18.06.2). Można
zainstalować 17.01.6, ale żeby była obsługa modemów na USB, to najlepiej
zbudować własny obraz po ściągnięciu
https://downloads.openwrt.org/releases/17.01.6/targets/ar71xx/generic/lede-imagebuilder-17.01.6-ar71xx-generic.Linux-x86_64.tar.xz
Próba doinstalowania brakujących w domyślnym obrazie pakietów kończy się
komunikatem o braku miejsca.

PKG_ADD="kmod-mii kmod-usb-net kmod-usb-net-cdc-ether kmod-usb-net-rndis \
         libiwinfo-lua libusb-1.0 \
         luci-app-firewall luci-base luci-mod-admin-full luci-theme-bootstrap \
         uhttpd uhttpd-mod-lua uhttpd-mod-ubus \
         usb-modeswitch zram-swap"
PKG_RM="-ip6tables -kmod-ip6tables -kmod-nf-conntrack6 -kmod-nf-ipt6 -odhcp6c
-odhcpd -ppp -ppp-mod-pppoe"
make image \
    PROFILE=tl-mr3420-v2 \
    CONFIG_IPV6=n \
    PACKAGES="$PKG_ADD $PKG_RM"

Docelowy obraz znajdzie się w:
bin/targets/ar71xx/generic/

TP-Linki są o tyle wdzięczne do instalacji OpenWRT, że można im po
prostu podać obraz po tftp:
https://openwrt.org/toh/tp-link/tl-mr3420#flash_via_tftp

Dla MR3220 powinno być tak samo, tylko użyj profilu "tl-mr3220-v2".

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora   https://getfedora.org  |  RPM Fusion  http://rpmfusion.org
There should be a science of discontent. People need hard times and