Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Internet LTE, jak najstabilniej, LTE to LAN

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Internet LTE, jak najstabilniej, LTE to LAN
From: LordBluzg® <mkawran@poczta.onet.pl>
Date: Sat, 23 Feb 2019 17:14:19 +0100
W dniu 2019-02-23 o 14:08, ToMasz pisze:
witam
mam potrzebę korzystania w pewnej lokalizacji z internetu LTE i koniecznie "wpuszczenia" go do LAN rj45

1.
Dotychczas był modem/router lte-wifi z własną baterią, który został mechanicznie uszkodzony. urządzenie przekazywało wifi do... routera który dalej rozsylał internet lan-em.

2.
Wziąłem zwykły modem usb lte (taki pendrive z kartą sim) , przedłużacz usb podłączyłem do laptopa który udostępnia internet lan. Myślałem że takie połączenie poprawi.... ogólne używanie internetu, ale nie. jest nawet jakby gorzej. transfery w testach mają lepsze wyniki, ale zanim test się rozpocznie - sekundy mijają. za słaby laptop rozdziela internet? (pentium 1700mhz, ale mam innego lapka na athlonie 2 rdzeniowym)

3.
Kiedyś, w czasach świetności aero2, miałem modem usb podłączony do routera. działało...ale słabo, niestabilnie (tp link mr3220 czy cos takiego). lata później dowiedziałem się urządzenie miało problem z wydajnością prądową na gnieździe usb, co powodowało resety modemu. Czy dzisiejsze routery "dojrzały" do takiej pracy? JEśli tak, to jakie urządzenia nadają się do takiej pracy ciągłej?

4.
Modem/router który był,  pracował na zewnątrz (co trochę mu zaszkodziło). Dzisiaj testowany modem usb na przedłużaczu też pracował, i mógłby pracować na zewnątrz. Czy dodanie anteny do modemu, przy założeniu że antena będzie mniej więcej w tym samym miejscu co modem, poprawi jego...."sygnał"? Mógłbym wtedy przesunąć modem do środka pomieszczenia i przedłużyć jego trwałość.
zasięg w pomieszczeniu 1/5 kresek, na zewnątrz 3/5 kresek

Proszę o poradę, która z opcji da najlepsze, najbardziej stabilne rezultaty.
Dziękuję

Właśnie kupiłem na Allegro Dlinka z wejściem na SIM z LTE (czyli z modemem) za 177zł. Nie dość że ma o niebo lepszą antenę niż modem USB, posiada 4 porty RJ45 + WiFi. Zajebista sprawa. Działa ładnie z Aero2. Polecam.

--
LordBluzg®
                <<<Pasek Grozy>>>