Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wymiana monitora - warto?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wymiana monitora - warto?
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 15 Jan 2019 15:26:54 GMT
On Tue, 15 Jan 2019 15:50:01 +0100, Roman Tyczka wrote:
> Teraz jest moda na przekwalifikowywanie się i fura księgowych
> (umierająca branża), notariuszy (umierający zawód), itp. zapisuje się
> hurtowo na kursy programowania i po kilku tygodniach szukają pracy jako
> junior developerzy za 3k na rękę, a potem już tylko jest lepiej* lub
> gorzej.
>
> * - to wersja optymistyczna ;-)

Wersji optymistycznej w takiej sytuacji nie widziałem. Jeśli człowiek nie
robi tego z pasji, to wyniki są... takie se. A za taki se produkt raczej
nikt nie chce płacić, no chyba że trafi się pracodawca-desperat, ale ja
takich nie znam.

Co do sytuacji rynkowej to fakt, sporo ludzi kombinuje żeby się jakoś
przekwalifikować, złudnie myśląc że programowanie to robota jak każda
inna. Zdarzyło mi się nawet otrzymać CV od... księdza! (o nauczycielach,
lingwistach czy innych dziennikarzach nawet nie wspominam, bo to chleb
powszedni).

Pomijając aspekt pasji, to nauka programowania po trzydziestce raczej
mija się z celem (zawodowo patrząc). Mózg już jednak nie ten co kiedyś, a
i nieprzespane noce takie lekkie nie są. :)

Mateusz