Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Docker

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Docker
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 16 Jan 2019 00:27:06 GMT
On 2019-01-15, PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl <fake@email.org> wrote:
> Marcin Debowski pisze:
> [...]
> Poczytaj sobie co to jest chroot(). Jak to ktoś ładnie w Internecie napisał,
> Docker to taki przerośnięty chroot(), czyli to co uruchomione w Docker,
> działa prawie jakby było uruchomione natywnie w systemie,
> tylko z dodatkowymi ograniczeniami (chroot()),
> konfiguracja przestrzeni dyskowej, konfiguracja sieciowa,
> Docker zbyt dużo aplikacji od sprzętu nie odizoluje,
> to nie jest virtualizacja poszukaj obrazów (img) "docker vs virtualization",
> dosyć dobrze obrazują porównanie docker i maszyny wirtualnej.

Jesli to działa jak chroot to upa, bo wygląda na to, ze potrzebuję
warstwy posredniej pomiędzy sprzetem, a być może sterownikami, a
programem.

Przechodzac do konkretów, jest taki dość znany program Vegas Movie
Studio i to cos pracuje mi strasznie niestabilnie na platformie z
FX-8350 i to na 2ch róznych fizycznie maszynach. W tej chwili pod Win10
ale w przeszłosci tez Win7. Program się wiesza i generalnie działa
wolno. Od zawsze z tendencja do pogarszania. Jest nieprzewidywalny kiedy
się powiesi. Moze to nastąpic np. po kilku godzinach
reendering/kodowania wideo. Po ostatnim upgradzie praktycznie przestał
nadawać się do uzycia. W czasie pracy (jak nie wisi a np. koduje), maks.
obciążenie cpu jest na poziomie 40-55%

I teraz są takie ciekawostki:

(1) na starym laptopie pod Win7 z i7 gen2 i 4x mniejsza pamięcią nie
dość że działa stabilniej to jeszcze dużo szybciej. Cpu: 90-100%

(2) zapuściłem to to też w vbox'ie z Win10, pod Linuksem na tymże
kłopotliwym FX-8350 i chodzi stabilnie, szybciej, choć nadal są pewne
problemy (płynność odtwarzania). Cpu: 80-95%

jak ktos ciekaw szczegółow, to są tutaj:
https://www.vegascreativesoftware.info/us/forum/editing-previewing-performance-issues-15-built157--114293/#ca707278

Wyrażnie problem jest albo ze sprzetem albo ze sterownikami, a raczej
nie tyle z wymienionymi co z zasranym vegas bo inne oprogramowanie
działa na tych platformach bez problemu.

--
Marcin