Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Tani, nowy komputer dla rodziców

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Tani, nowy komputer dla rodziców
From: mkgk999@gmail.com
Date: Wed, 26 Dec 2018 11:15:36 -0800 (PST)
> porad dostałeś dużo, ale nie napisałeś ile chcesz na to wydać. Czy
> sprzęt musi być nowy, czy gwarancja 3mce sprzedawcy wystarczy? Pełno
> dobrych sprzętów jest poleasingowych.

Dzięki za trafną sugestię, bo uleciało mi oczywiste :)

Skłaniałem się ku nowemu, chciałbym, żeby komputer posłużył tak jak poprzedni
10 lat (o ile jest to dzisiaj realne). Jeśli jednak sprzęt używany będzie
rokował na taki czas - czemu nie.

Chodzi mi głównie o model lub "rodzinę" procesorów, producenta i chipset płyty
głównej (lub polecany model/modele), jaki RAM i ile (NTG ale czy 4GiB wystarczą
za kilka lat przy Win10 lub następcy), jaki zasilacz. Chętnie zostawiłbym stary
dysk lub ewentualnie - jeśli ma to sens - dołożył mały SSD na system.

Obecny komputer dokładnie nie pamietam, ale jest to C2D, płyta Asrock, grafika
zewnętrzna GF9600?, zasilacz Modecom chyba 400W, dysk SATA, napęd PATA.