Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] NVMe na 2.5"

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] NVMe na 2.5"
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Thu, 20 Dec 2018 22:55:53 +0100

"2late" pvgpu8.8pg.1@outspace.org

Szybkosc transferu danych z bufora w windows nie jest wyswietlana prawidlowo.

Aby nie zapraszać kłopotów, wyłączyłem buforowanie
w Windows. Zysku z tego nie ma, straty w razie
padu -- są duże.

Dyski SSD mają różne rozwiązania. Evo 970 1/4 TB
ma 512 MB LPDDR4 i ,,dynamicznie'' przydzielany
bufor z SLC. Czytałem o dyskach (może Plextrora)
które pod swój bufor zabierają pamięć komputera.

O tyle to niebezpieczne w pisaniu na dysku, że
bufor w komputerze pada wraz z systemem, podczas
gdy bufor w dysku jest ponoć odporny na zaniki
napięcia.

Co do nieprawidłowości wyświetlania -- IMO trzeba
ocenić praktyczne zyski, nie zaś masturbować się
syntetycznymi testami.

Ja zyski mam szokujące czasami, a czasami nie mam.

64W10 uruchamia się nie 10 s. (jak rzekomo u innych)
ale dłużej niż podnosił się z hibernacji, gdy nie
miałem SSD. Ale kalkulator (deadline) odpala się na
oko bezzwłocznie, podczas gdy wcześniej irytowałem
się traceniem czasu...

Ale taki efekt mogłem uzyskać bez SSD -- wrzucając
kalkulator do RAMdysku. ;)

Teraz też to i owo wrzucam do RAMdysku.

-=-

IMO hybrydowe dyski mogą być znacznie lepsze niż SSD.
Skoro w RAMie potrzebujemy nie więcej niż 2 GB na sam
64W10 -- z dysku nie ciągniemy podczas uruchamiania
więcej, choć partycja 64W10 zajmuje znacznie więcej.
Gdyby w SSD umieścić tylko to, co istotne, być może
starczyłoby ze 20 GB -- wówczas można by było takie
cos wykonać z szybkich i żywotnych SLC, zamiast
z QLC, stale odświeżanych. ;)

IMO złośliwa polityka M$ wymusza stosowanie SSD.
Pod 32WXP system pracuje naprawdę płynnie, bez
zamrożeń/zacięć, bezproblemowo -- mając do swej
dyspozycji tylko HDD.

IMO najciekawszym rozwiązaniem byłyby hybrydy
HDD+nieulotneRAM -- takie RAMki ponoć można
wykonywać z nanorurek węglowych.

  https://antyweb.pl/nram-zastapi-pamiec-dram/
  NRAM zamiast DRAM

Mnie by starczyły w laptopie 2 TB HDD z 64 GB NRAM. :)

Trwałe jak HDD, w cenie droższych HDD, szybsze niż SSD.

HDD mają nadal przed sobą świetlaną (dosłownie)
przyszłość -- z głowicami wstępnie grzejącymi
laserkami powierzchnię talerzyków...

--