Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] NVMe na 2.5"

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] NVMe na 2.5"
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Wed, 19 Dec 2018 17:45:35 +0100

"2late" pvcqnj.60.1@outspace.org

NVMe laczysz przez m.2 bezposrednio do PCIe (najlepiej x4) wtedy, jesli

Dlaczego najlepiej x4? -- IMO im więcej, tym lepiej!

U mnie Samsung Evo 960 daje okolo 3,6 GB/s w benchmarku,

Mam Evo 970 -- stale coś pisze w tle. Nawet wtedy
pisze, gdy nie ma literek podpiętych pod partycje!
TBW szybko ucieka w efekcie bezczynności. Co tam
jest pisane?

prawdziwe kopiowanie duzych plikow z dysku na dysk to ok 600-700 MB/s

U mnie ponoć 300 MB/s -- bo same kości są powolne; szybkie
są tylko bufory oparte o SLC i RAM (LPDDR4) oraz kontroler.

bo drugi dysk to RAID0 ale  na SATA. Ale to w stacjonarnym kompie.

Ogolnie rewelacja ale szybko sie mozna przyzwyczaic ;)

Ja już miałem dość niemal ciągłego zajęcia w 100% HDD.
Teraz dość często CPU pracuje na 100%.
SWAP wywaliłem w ogóle -- starcza mi 12 GiB RAMek.
Postawiłem tez RAMdysk -- na TMP, dzienniki itd...
Do tego skierowałem dane do aktualizacji na HDD...
(może skieruję na RAMdysk)

Rzecz jasna nie w MB/s problem, ale w zajętości CPU i w IOPSach.

Podobnie z kartami SD.

-=-

Ponoć ADATA XPG SX8200 Pro jest i szybsza, i tańsza od Evo 970.

  https://pclab.pl/art79361.html

Szybsza przynajmniej na dłuższą metę, bo buforu ma wolniejsze.
Mnie zależy na doraźnej (buforowej) szybkości -- ale mam tylko
dwie linie PCIe. Maksymalnie dostałem nieco ponad 1.8 GB/s
i zapisu, i czytania.

I znowu -- rzecz jasna nie w GB/s tkwi uroda półprzewodnikowych dysków, ale w
IOPSach.

100 MB/s (oferowane przez HDD) to dostatecznie dużo, ale tylko wówczas,
gdy system nie zarzuca dysku masami maluteńkich plików! Teraz korzystam
z 32WXP -- HDD nie przycina systemu! Praca laptopa jest płynna, korzystanie
jest przyjemne...

SWAP mam na RAMdysku -- tej części RAMki, której nie obsługuje 32WXP.
(mam 4 GiB RAMek DDR2 dla CPU i trochę ;) oddzielnej dla GPU -- chyba
128 MB, też DDR2; ATI HD 2400 -- chodzi na PCIe x16)

-=-

Ale WXP stwarza problemy okołoaktualizacyjne.
Taki Getin nie chce starej Chromej [każdy woli młodą?]
i ułomnej a dla WXP Chrome nie aktualizuje się od dawna...

Ogólnie -- bardzo udany komputer, choć mocno sfatygowany mechanicznie.

--