Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czy czyste plyty CD / DVD sie starzeja ?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czy czyste plyty CD / DVD sie starzeja ?
From: marrgol <marrgol@address.invalid>
Date: Tue, 20 Nov 2018 18:07:28 +0100
On 2018-11-20 at 02:03, Marcin Debowski wrote:

> Dysk pewnie tak (no chyba, że Toshiba), zapis, wątpliwe. Trzeba
> odświerzać zapis co pewien czas.

Z mojego doświadczenia wynika, że nie takie wątpliwe.  Jakieś dwa i pół
roku temu wywalałem trochę elektro-śmieci, w tym kilka starych dysków.
Podłączałem je, żeby ew. usunąć „kompromitującą” zawartość.
Nie odczytywałem oczywiście całości, tylko interesujące mnie pliki,
ale wszystkie zostały odczytane bez problemu.  Najstarsze z tych
dysków to były 60MB (MB nie GB) Maxtor, model 7060A OIDP, z 1992 roku,
i rok czy dwa młodszy WD Caviar 120MB, a najstarsze pliki na nich
z drugiej połowy lat dziewięćdziesiątych, więc w praktyce te 20 lat
zapis wytrzymał, i pewnie wytrzymałby dłużej.

--
mrg