Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki tablet?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki tablet?
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Tue, 13 Nov 2018 10:58:31 +0100
On 12.11.2018 14:56, mirekc wrote:

> Hmmm... Piszę tę wiadomość na tablecie Lark 7i Win wyposażonym w etui z
> klawiaturą na USB i mysz (na Bluetooth). System operacyjny tego czegoś
> to desktopowy Windows 10. Do zastosowań typowo tabletowych nie bardzo

Też jestem użytkownikiem czegoś podobnego, nieco z wyższej półki -
Lenovo ThinkPad Tablet 2. Kupiony kilka lat temu, oryginalnie z systemem
Windows 8.1, zaktualizowany do dziesiątki. Działa znośnie. To znaczy tak
jak piszesz - da się na tym odpalić normalne oprogramowanie pisane pod
x86 i Windowsa. Niemniej w chwili obecnej czuć już starzenie się sprzętu
i system potrafi na chwilę stracić responsywność. Trzeba też uważać,
żeby nie zapchać niewielkiego dysku SSD.
W chwili obecnej u używam go jako ostatniej, podręcznej maszyny na
Windowsie, jaką zostawiłem sobie po pełnej migracji na Linuksa (czasem
prościej po niego sięgnąć, niż odpalać wirtualkę).

Myślę jednak, że skoro to ma być sprzęt dla studentki, która chce na tym
sprawdzać pocztę, przeglądać WWW i oglądać filmy, a do poważniejszych
zastosowań ma już osobnego laptopa, to może lepiej będzie kupić nowy
sprzęt na Androidzie, optymalizowany do wyżej wymienionych zastosowań.