Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Mb/s

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Mb/s
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 24 Sep 2018 06:57:31 GMT
On Sun, 23 Sep 2018 19:57:40 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> Ethernet tak ma -- część ramek powtarza, więc rzeczywista szybkość jest
> niższa niż deklarowana.

Gwoli ścisłości - Ethernet niczego nie powtarza, to typowo bezstanowy
protokół. Powtórzenia zdarzają się na warstwie aplikacyjnej lub
transportowej (TCP).
Ale w praktyce większy wpływ na szybkość transmisji ma narzut protokołowy.
Przy ramkach 1514 bajtów między 3 a 4% (14 bajtów Eth + 20 bajtów IPv4 +
20-30 bajtów TCP).

> Dobry sprzęt, dobre wtyczki, dobre i krótkie
> przewody -- wszystko to może zbliżyć szybkość rzeczywistą do owych 100
> Mb/s...

W domowych warunkach naprawdę niewiele potrzeba by osiągnąć 100 Mbps.
Kiedyś miałem LAN między kilkoma komputerami oddalonymi od siebie o 20m.
Wszystko połączone tanim kablem telefonicznym, bo taki akurat miałem pod
ręką. Zrywało od czasu do czasu na kilkanaście sekund - w sensie że karty
w ogóle przestawały się widzieć, ale kiedy działało, to działało bez
problemu bardzo blisko 100 Mbps.

> Chcesz mieć 100 Mb/s po ethernecie? -- bierzesz G/s i ósz...

Karta 100 Mbps faktycznie nie zapewni transferów dokładnie 100 Mbps. Ale
powinno być bardzo blisko. Przy wynikach poniżej 90 Mbps winnego trzeba
szukać gdzie indziej. To już lepiej niech zaprosi znajomego z laptopem co
ma Gbps i wykona ten sam test. Wykluczy to (lub potwierdzi) wpływ
domowego komputera na szybkość transmisji. Całego komputera - nie tylko
karty sieciowej.

Mateusz