Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kable HDMI - jak odróznic dobre od zlych?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kable HDMI - jak odróznic dobre od zlych?
From: "zhbick" <no@spam.pl>
Date: Wed, 29 Aug 2018 00:27:21 +0200
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b85c486$0$598$65785112@news.neostrada.pl...

Tak. Cyfrowy sygnał jest praktycznie idealny. Zakres błędów jest bardzo wąski, co oznacza, że przejście od idealnego do beznadziejnego sygnału odbywa się bardzo szybko.

A jeśli obraz sieje artefaktami i przycina na jednym kablu a na innym nie, to co się dzieje z tym sygnałem?

Co do telefonów - gdy projektowałem sieć GSM (około 15 lat temu) to telefony miały 7 poziomów jakości sygnału audio - w zależności od warunków propagacji. Najlepsza jakość wymagała pasma 13 kbit/s oraz około 1 MIPS'a mocy obliczeniowej telefonu do przeprowadzania kodowania sygnału. W gorszych warunkach propagacji jakość się pogaraszała ze względu na mniejszy strumień danych.

Czy poza projektowaniem testowałeś organoleptycznie? Czy zdarzały się przerwy, ubytki w transmisji, zniekształcenia typu jakieś echo? "Powiedz raz jeszcze, bo przerywa"?

Jednak cyfrowe sygnały są znacznie odporniejsze na zakłócenia od analogowych a metody detekcji i korekcji błędów jeszcze dodatkowo działają na korzyść cyfrówki.

Cóż... najtańszym kablem audio coś tam da się przesłać, chociaż szumi a najtańszym przedłużaczem USB już niekoniecznie :)

Wracając do przesyłania kablami - jest jak napisałem na początku: jeśli na oko obraz przesłany wydaje się dobry - to znaczy, że jest idealny. Idealny - czyli każdy bit na jednym końcu kabla jest taki sam jak na drugim.

- "Grażyna, wyź no pizgnij tyn odtwarzacz Blurej, bo się ino obraz jakby przycina a dyć monitor sto dwadzieści Herce ma a nie je płynnie!" - "Stefan, co ty piertolisz, płynnie je przecie! Aa... faktycznie przycięło jak łociec Matełusz pedałamy zakręcił" :)