Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] PII 350MHz i chipset 810

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] PII 350MHz i chipset 810
From: "zhbick" <no@spam.pl>
Date: Sat, 23 Jun 2018 10:10:49 +0200
Użytkownik "Michal Lukasik" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pgh1b5$9ao$1@news.mixmin.net...

Bo do gier to się przeważnie zmienia kartę graficzną nie płytę główną. ;D

Zależy :) Kartami graficznymi wówczas żonglowałem często (ATI 7500/8500/9600), więc nie w tym tkwił problem :)

Jako użytkownik AMD K6-2 wkurzałem się z tragicznej wydajności tego procesora w odtwarzaniu DivX, w zmiennoprzecinkowych obliczeniach był niewiele lepszy od Pentium MMX
Po przesiadce na P3 kapcie z nóg spadły z wrażenia :D
I głupi myślałem, że kolejny raz tego efektu doświadczę, gdy zmienię P3 800MHz na wyczesane w kosmos 2000+

Większość popularnych wtedy konfiguracji, nawet jeśli oparte były o dobrą płytę główną, to wydajność w grach "ubijana" była jakąś kartą graficzną na MX-ie (GF2 i GF4). Przez kilka lat najpopularniejszy zestaw jaki się sprzedawał zbudowany był z K7S5A i GF2MX400 - taka to była wydajność w grach. ;D

Magia cyferek (GF4 MX to przecież oczko dalej, niż GF3 Ti i aż dwa dalej, niż GF2 Ti, hehe) ale i paskudnie wysokie ceny porządnych kart. W "gamingowych zestawach na komunię" zdarzało się też, że karta była zintegrowana. Co do popularności konfiguracji tamtych czasów, wspomniałbym jeszcze o masakrycznie małej ilości RAM. Po premierze P4 i pamięci RIMM spotykało się zestawy kosztujące krocie a zawierające 128 lub nawet zaledwie 64MB pamięci. I system Windows XP