Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Pomóżcie mi z laptopem

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Pomóżcie mi z laptopem
From: kosmos <atman@upc.pl>
Date: Tue, 8 May 2018 10:37:51 +0200
W dniu 2018-05-07 o 21:38, Majka pisze:
Mam Lenovo T430. System WIN 7. Z gniazdem SIM.
Wkładam kartę SIM, aktywną, działającą normalnie (internet) w smartfonie.
Po poprawnym wsunięciu karty do gniazda w laptopie nie dzieje się nic.

1. Poproszę o pomoc:
Co zrobić, żeby internet działał ("ciągnięty" z tej karty SIM)?
Jak sprawdzić w komputerze, dlaczego to nie działa? Jaka ścieżka w panelu
sterowania lub inne działanie pomoże mi sprawdzić, czy mój komputer może z
karty SIM mieć internet?
Czy brak w laptopie modemu korzystającego z wsuniętej do gniazda karty sim?

Tu jest specyfikacja komputera:
https://support.lenovo.com/pl/pl/solutions/pd024705

2. Czy takie korzystanie z internetu, z karty SIM włożonej do laptopa ma jakieś
wady? Wady większe niż korzystanie z telefonu jako punktu udostępniającego
WI-FI?
Nie chcę w domu (i nie mam możliwości) doprowadzania internetu kablem.
Czy próbować wkładać sim do laptopa, czy lepiej wykorzystać przeznaczony do
tego modem LTE, coś jak:
https://www.google.com/search?q=modem+lte&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiCpeDMrPTaAhVHblAKHT5UAuEQ_AUICigB&biw=1366&bih=664
?

Majka

Pierwsza sprawa - czy masz w komputerze zainstalowaną kartę WWAN? Bo samo posiadanie gniazda SIM jeszcze o tym nie przesądza. W tym filmie widać, jak taką kartę się instaluje - w miarę łatwo sprawdzić, czy coś takiego masz u siebie:
https://support.lenovo.com/pl/pl/videos/pd026998
Jeśli masz, to być może jest jakiś problem ze sterownikami. Jeśli nie, to możesz taką kartę dokupić, choćby na Allegro. Ale na pierwszy rzut oka to dla tego modelu nie ma kart z obsługą LTE, tylko 3G, chociaż może nie mam racji, więc jeśli zależy Ci na szybkim internecie, to raczej szukałbym pewnie modemów na USB.