Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Pomóżcie mi z laptopem

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Pomóżcie mi z laptopem
From: Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid>
Date: Wed, 9 May 2018 09:02:55 +0000 (UTC)
Dnia 07.05.2018 Majka <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> napisał/a:
> Mam Lenovo T430. System WIN 7. Z gniazdem SIM.

A czy masz modem? I czy Twój laptop jest ewentualnie "wlan ready", tzn. ma
poza brakującym modemem antenę i okablowanie? Jeśli tak,
wystarczy kupić modem (kilkanaście zł) i go podpiąć- jest trochę
zabawy w rozkręcanie, ale żadna wyższa szkoła.

Niestety nie da się już dla starych modeli sprawdzić tego po Product ID,
ale tu jest rozwiązanie:
https://forum.thinkpads.com//viewtopic.php?f=12&t=115772

> Co zrobić, żeby internet działał ("ciągnięty" z tej karty SIM)?

Sprawdzić powyżej, czy Twój laptop ma modem lub wystarczy mu dołożyć
modem. Jeśli nic nie ma, to sprawa nieopłacalna- lepiej kupić jakiś
stary smartfon za grosze.

> 2. Czy takie korzystanie z internetu, z karty SIM włożonej do laptopa ma
> jakieś wady? Wady większe niż korzystanie z telefonu jako punktu
> udostępniającego WI-FI?

Nie stwierdziłem. Dokupiłem modem do Lenovo X201, czułość porównywalna
z telefonem, jakość bez większych zastrzeżeń.

Pisząc na priv zmień domenę na gmail.