Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wydajnośc gigabitowej karty PCI + SATA

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wydajnośc gigabitowej karty PCI + SATA
From: Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 7 Mar 2018 19:29:08 +0100
On 3/7/2018 7:55 AM, Marcin Debowski wrote:
Mam trochę doświadczeń z Atomami, głównie seria D, wszystkie o dość
niskim TDP ale chyba więcej niż 230 bo wielordzeniowe

Są D jednordzeniowe HT.

wbudowana w płyte. Przesyły plikowe z udziałem dysku (po sambie, nfs)
typowo 40-70MB/s.

Dzięki sprawdzę bo chyba uda mi się pożyczyć płytę z Atomem D.

Tak sobie mysle że tak naprawdę poważna rożnica między A 230 i D polega głównie na róznicy w komunikacji na zewnątrz. Mój na FSB a Atomy D mają DMI. To jest chyba z 5x szybsze. Pozostaje sprawdzenie czy to to.

Tak się też zastanawiam: a gdybym tak kupił jakąs padlinę, ale lepsza od Atom, powiedzmy coś z okolic C2D i znacząco zmniejszył taktowanie wszystkiego? Czy sa jakies chipsety które wyjątkowo mało pobierają prądu? Tak, wiem ze te z laptopów, ale płyta ma wtedy mase ograniczeń. Mówie więc o normalnych płytach. Zerkałem np. na xeona z okolic 20W ale jest bandycko drogi, płyty też. Jest coś wartego uwagi? W zasadzie nie tyle interesuje mnie wydajnośc CPU co raczej wydajnośc wszelakich DMA na około bo to one głównie odpowiadają za transfery.