Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Wydajnośc gigabitowej karty PCI + SATA

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Wydajnośc gigabitowej karty PCI + SATA
From: Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 6 Mar 2018 21:59:52 +0100
Cześć.

Jest komputer z atomem 230. Ma podpięte dyski które hdparm -t określa na grubo więcej niż 100MB/sek.

Plyta ma jeden slot PCI. W nim gigabitowa karta intela Intel PRO/1000. Całośc wyciąga 20MB/sek po sieci przy transferach plików.

Pomiary przez polecenie nc/dd wykazują że osiągam 100MB/sek w pustym ruchu bez uzywania HDD.

Obecnie jestem coraz bliższy konkluzji że to wina szyny PCI i używania jednoczesnie portu SATA lub w tym atomie obsługa jednego zajmuje CPU (choć nie widać). Dysk osobno daje rade, karta osobno daje radę, oba na raz nie dają rady.

Możliwe że mój Atom 230 ma powazny problem z transferem na PCI + SATA. Czy mozna to potwierdzić szklana kulą? Może te Atomy mają jakiś feler sprzetowy i nie dają rady?

Jeśli to wina płyty to rozglądam się za czymś innym o rownie niskim poborze mocy. Czy Atomy na DDR3 mają szansę na to aby być szybsze? Przypuszczam tez że płyty na DDR3 będa miały wbudowaną kartę sieciową od razu gigabitową. Nie wiem jaką magistrala podpina się coś takiego do CPU, da radę wyciągnąć gigabit?