Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wydajnośc gigabitowej karty PCI + SATA

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wydajnośc gigabitowej karty PCI + SATA
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 07 Mar 2018 06:55:58 GMT
On 2018-03-06, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
> Jest komputer z atomem 230. Ma podpięte dyski które hdparm -t określa na
> grubo więcej niż 100MB/sek.
>
> Plyta ma jeden slot PCI. W nim gigabitowa karta intela Intel PRO/1000.
> Całośc wyciąga 20MB/sek po sieci przy transferach plików.
>
> Pomiary przez polecenie nc/dd wykazują że osiągam 100MB/sek w pustym
> ruchu bez uzywania HDD.
>
> Obecnie jestem coraz bliższy konkluzji że to wina szyny PCI i używania
> jednoczesnie portu SATA lub w tym atomie obsługa jednego zajmuje CPU
> (choć nie widać). Dysk osobno daje rade, karta osobno daje radę, oba na
> [...]

Mam trochę doświadczeń z Atomami, głównie seria D, wszystkie o dość
niskim TDP ale chyba więcej niż 230 bo wielordzeniowe, z karta sieciowa
wbudowana w płyte. Przesyły plikowe z udziałem dysku (po sambie, nfs)
typowo 40-70MB/s. Jak Cię interesuje to mogę odgrzebac i sprawdzic,
jakie konkretnie Atomy tam siedzą.

--
Marcin