Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] HDD 3 TB

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] HDD 3 TB
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Date: Wed, 31 Jan 2018 10:16:05 +0100

Z ta wydajnością poprzez gabaryty to bym dyskutował.
Na procesor są duże radiatory z dużymi wiatrakami, do zasilacza
większego nie zmieścisz, do kart GFX też nie widziałem większych
wiatraków niż te z procesorów.

Że jak? Bardzo rzadko (praktycznie wyłącznie w największych coolerach
typu "tower") na procesorach stosuje się wentylatory aż tak duże jak w
zasilaczach, gdzie od lat stosowane są wentylatory co najmniej 120mm.

Aż poszedłem z miarką pomierzyć wysokość zasilaczy.
8 centymetrów z hakiem. Co oznacza że wentylator ma 80mm
a nie 120 jak sugerujesz.

Zaraz, dlaczego "wysokość"? Głębokość. Wszystkie "firmowe" co siedzą u
mnie w zasilaczach to 120, ale trochę starszych zasilaczy z 80 tez
mam.

Postaw zasilacz tak jak jest montowany w typowej obudowie i zmierz.
Wysokość wniesie osiemdziesiąt kilka milimetrów.

No ale czego to dowodzi? Typowy rozmiar ATX to 150x140x86. Wentylatory w
wielu współczesnych zasilaczach są montowane na spodzie:
http://www.silverstonetek.com/images/tech/WB10-055/ATXPS2-3.jpg

a Ty pewnie mówisz o tym typie:
http://www.highpowersupply.com/ps/HPC-430L12S/430l12s06.jpg

Dokładnie.