Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] przesyłanie zdjęć ze smartfona na pc

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] przesyłanie zdjęć ze smartfona na pc
From: Poldek <pugilares@interia.eu>
Date: Sat, 4 Nov 2017 19:54:15 +0100
W dniu 2017-11-04 o 19:17, denat 'POPIS/EU pisze:
dz,
nie ogarniam, może jakaś instrukcja dla słabych intelektualnie jak ja?

Zakładam, że jesteś u siebie w domu. Masz w domu router z WiFi i komputer podłączony do sieci domowej utworzonej na tym routerze. Smartfon również znajduje się w tej samej sieci domowej - jest połączony z siecią przez WiFi. Na komputerze wybierasz odpowiedni folder (ew. tworzysz do tego celu odpowiedni folder). Ten folder udostępniasz w sieci domowej. Jak to zrobić? Patrz instrukcja do posiadanego akurat systemu operacyjnego. W Windows klikasz prawym przyciskiem myszy w ikonę folderu, pojawia się menu podręczne, wybierasz Udostępnij, wypełniasz parametry, komu ma być udostępniony (np. sobie samemu, czyli użytkownikowi, na którego normalnie się logujesz), zatwierdzasz. Możesz też udostępnić wszystkim bez hasła (naprawdę? - nie próbowałem). Teraz bierzesz do ręki smartfona i znajdujesz udostępniony folder w sieci lokalnej. Jeżeli to Android, to nie wiem, jak to teraz wygląda. W czasach, gdy używałem Androida używałem do tego celu apki o nazwie ES File Manager. Teraz pewnie są lepsze, albo klient SMB jest być może już wbudowany w system Android - ? I kopiujesz odpowiednie pliki ze smartfona do wybranego folderu. Jeżeli masz iOS, to potrzebna będzie apka o nazwie Remote Files. Chyba darmowa lub w jeśli płatna to niewiele. Proste jak kopiowanie plików pomiędzy dwoma komputerami znajdującymi się w tej samej sieci LAN.