Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Rozbudowa kilkuletniego desktopa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Rozbudowa kilkuletniego desktopa
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Fri, 13 Oct 2017 20:29:35 +0200
Tak swoją drogą, jak w chwili obecnej na wydajność systemu wpłynie dołożenie niezbyt drogiej karty graficznej - np. czegoś od nVidii do 400 zł? Mogę liczyć na to, że procesor zostanie odciążony podczas generowania elementów GUI albo oglądania wideo? Czy normalne programy użytkowe (i sam system) korzysta czasem z CUDA, czy jest to cały czas domeną obliczeń naukowych i bitcoinowego górnictwa?

Mowa cały czas o Linuksie. Grać nie mam raczej zamiaru (choć nie wykluczam, że kiedyś może mi się zachcieć odpalić jakąś grę ze Steama) a o zakupie karty graficznej myślę z bardziej trywialnego powodu - chciałem sobie zrobić trójmonitorowe stanowisko pracy, a płyta główna ma tylko dwa wyjścia monitorowe (DVI i analog). :)