Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Rozbudowa kilkuletniego desktopa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Rozbudowa kilkuletniego desktopa
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Sun, 8 Oct 2017 18:13:15 +0200
Od kilku lat używam desktopa na procesorze Pentium G620. Płyta główna to GA-H61M-S2PV. W ciągu tych lat trochę go rozbudowałem - dodałem dysk SSD i rozbudowałem pamięć do 8GB, tak więc chodził na Windowsie 7 całkiem znośnie. Zwłaszcza, że na co dzień używam też laptopa ze starszym i5.

Parę dni temu po awarii Windowsa postanowiłem również na tym pececie zainstalować Linuksa. Postawiłem Debiana 9 z GNOME. I myślę, że warto byłoby go przy tej okazji nieco rozbudować. Zwłaszcza, że przydałaby się możliwość okazjonalnego odpalenia Windowsa 7 albo 10 na wirtualce - nie wszystkie programy z których korzystałem mają swój bezpośredni odpowiednik na Linuksie.

Jaki procesor mogę włożyć do tej płyty, żeby otrzymać optymalną jak na dzisiejsze czasy wydajność, bez wydawania dużych pieniędzy?