Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [wspomnienia] DivX na Pentium II 400 MHz

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [wspomnienia] DivX na Pentium II 400 MHz
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Tue, 19 Sep 2017 14:48:14 +0200

"Atlantis" 59bf733b$0$5141$65785112@news.neostrada.pl

U mnie karta jest niby na magistrali AGP, ale nie w złączu (płyta takiego nie posiada) tylko zintegrowana, z gniazdkiem VGA na śledziu (płyta w formacie AT).

Są różne AGP i są różne testery wydajności.

  https://pl.wikipedia.org/wiki/Accelerated_Graphics_Port

Trudno ocenić jej rzeczywistą wydajność. Niemniej moje podejrzenia utwierdził fakt, że wspomniana "czkawka" pojawia się nawet w przypadku filmu na Video CD, który udało mi się wygrzebać ze sterty starych płyt. Tak więc to raczej nie jest winą braku mocy obliczeniowej - Pentium II 400 MHz/Pentium III 500 MHz to aż nadto do dekodowania MPEG1 w tak niskiej rozdzielczości.

IMO tak jest, ale nie znam się na grafice.
Możesz spróbować tego: https://mpc-hc.org -- całkiem lekki program.
(jeśli jeszcze nie korzystasz)

IMO zazwyczaj wąskim gardłem jest właśnie karta graficzna.

Pod W10 wąskim gardłem jest HDD -- wszystko czeka na
dostęp do dysku! Najwyraźniej to system promujący SSD.

Czasami te zacięcia mnie irytują...
[inna sprawa, że to właśnie ja postulowałem
automagiczne defragmentowanie HDD w wolnym czasie]

-=-

BTW -- po 10 latach mam:

CPU: 2 rdzenie             vs    2 rdzenie
CPU: 3.1 GHz w porywach    vs    2 GHz
HDD: 100 MB/s              vs    66 MB/s

i grafikę zintegrowaną żrącą RAMkę dzieloną z CPU!!!
(przed 10 laty miałem RAMkę GPU oddzieloną od RAMki CPU)

Mam wprawdzie dedykowaną Nvidię, ale nie każdy
(delikatnie ujmując) program korzysta tylko z niej.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'