Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [wspomnienia] DivX na Pentium II 400 MHz

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [wspomnienia] DivX na Pentium II 400 MHz
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Mon, 11 Sep 2017 20:21:29 +0200
W dniu 2017-09-11 o 18:39, Atlantis pisze:
W dniu 2017-09-10 o 06:45, work pisze:

Z tego co ja pamiętam to takie PII 400 czy celeron 450 to było na styk
co do odtwarzania Divx

Hmm... Udało mi się znaleźć i zainstalować sterowniki do dość
specyficznej karty graficznej (karta na magistrali AGP zintegrowana z
płytą PCChips M747, płytą w formacie AT - warto dodać). :)
Zmniejszyłem głębię kolorów do 16 bitów i stare DivX-y jako tako zaczęły
działać. Odtwarzanie jest w miarę płynne, ale co kilka-kilkanaście
sekund występuje delikatne przycięcie. Film jest odtwarzany z HDD, więc
to nie kwestia CD-ROM-u.

To chyba tak musiało działać w tamtych czasach! Po prostu nikomu to
wtedy nie przeszkadzało, bo zachwycaliśmy się samą możliwością oglądania
filmu na komputerze. I faktem, że cały film mieści się na jednej płytce. ;)

Film przycinał być może ze względu na kodowanie z 30 (NTSC) na 25 klatek/s (PAL).
Zresztą często to widać do chwili obecnej.

--
Pozdrawiam.

Adam