Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] problem z SSD - stracił ochotę na zapis

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] problem z SSD - stracił ochotę na zapis
From: sczygiel@gmail.com
Date: Mon, 4 Sep 2017 10:05:29 -0700 (PDT)
W dniu poniedziałek, 4 września 2017 13:50:46 UTC+2 użytkownik JaNus napisał:

> Z tego co pamiętam, to owa bezustanna pomyłka doczekała się nawet
> jakiejś zgryźliwej uwagi w Wiki. Ale określenie "napęd" - też nie bardzo
> pasuje. Lecz tak Bogiem a prawdą "napęd" DVD, czy HDD - to też swoisty
> dziwoląg słowny. A innego terminu jakoś nie doczekaliśmy się.

No nie. Napęd DVD nazywa sie precyzyjnie tak jak ma sie nazywać.
No bo napęd dvd to tylko napęd (no i kontroler) sam dysk jest osobno. więc dysk
jest w praktyce napędzany napędem.

Dla hdd jest troche mniej oczywiście bo tenże napęd jest stały. czyli na stale
do dysku przykręcony. O ile dla hdd nazwa dysk jest naturalniejsza a napęd
troche pokraczna o tyle dvd/cd jest całkiem ok.

Najmniej chyba kontrowersyjna nazwa to pamięc masowa. Pamięta? Tak. Jest jakaś
masa? Jest.