Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] zabezpieczenie przed piorunami.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] zabezpieczenie przed piorunami.
From: ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
Date: Sat, 2 Sep 2017 18:23:47 +0200
W dniu 02.09.2017 o 18:05,  ...:::WISKOLER:::... pisze:
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą ToMasz naskrobał(a):

witam
wczorajsza burza a w zasadzie jeden piorun wysłał mój zasilacz na złom.
na szczęście tylko zasilacz. czy są urządzenia inne niż upsy, które
zapobiegają takim uszkodzeniom?

UPS zawsze będzie najlepiej chronił prze przepięciami.
miałem (mam bez aku) starego apc1000. ale wpierdzielał za duzo "prądu"
czy słyszeliście o takim upsie, który gdy mu spadnie pobór wyłącza się całkiem? Mnie komuter gaśnie sam o okreśnonej godzinie. nie wstanę żeby upsa wyłączać
U mnie w bloku na wejściu zasilania z kabla, tuż za wyłącznikiem głównym
jest zestaw czterech modułów opisamych jako "Ogranicznik przepięć".
Tu opisane szerzej:
http://www.fachowyelektryk.pl/technologie/aparatura-modulowa/1102-ograniczniki-przepiec.html
(...)
mieszkam w bloku budowanym przez niemców. mam full wypas bo jako jedyny mam 3 fazy. dzięki temu miałem w domu jasno. ale instalacja kablowa jest 2 przewodowa. co więcej, do mieszkania, do skrzynki z bezpiecznikami idą 4 kable. 3 fazy i N (no chyba ze nie N tylko ziemia się to nazywa) domyślam się że koszt przeróbki mojej instalacji i założenia "ograniczników" będzie większy niż ups i 10 lat jego pracy :)

Dzięki
ToMasz