Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Sat, 12 Aug 2017 09:54:03 +0200
Dnia Sat, 12 Aug 2017 09:15:34 +0200, JoteR napisał(a):

> Na < 170 PLN.
> A na ile wyceniasz zdobyte w tym czasie i podczas rzekomych "kłopotów"
> doświadczenie?

Sam piszesz:
1. Przejściówka SATA --> IDE - ~20 PLN (od tego trzymałbym się z daleka)
2. Kontroler PCI --> IDE - ~30 PLN (tak, ta płyta ma jeszcze gniazdo
PCI)
Co do punktu 1 sam "wietrzysz kłopoty", co do drugiego, potrzeba
sterownika który nie musi pasować do twojego OS-a a nawet jak zapasuje
to może sprawiać kłopoty. Dysk który pytający ma zapewne jest cholernie
stary (40 GB) i nie musi być sprawny (nie wiadomo czy został sprawdzony,
raczej nie z uwagi na brak gniazda) i pewnie wkrótce okaże się za mały.
Na przejściówkę trzeba czekać parę dni stąd strata czasu. Dysk USB
kupisz od ręki w sklepie.
Doświadczenie jest o tyle warte o ile da sie w przyszłości wykorzystać.
Potrzebę podłaczenia PATA do SATA ma się na tyle rzadko że nie warto
nabywać doświadczenia, lepiej się posłużyć cudzym. Mam nadzieję że
wystarczająco konstruktywnie ci odpowiedziałem.

--
Jacek
I hate haters.