Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego
From: "JoteR" <usenet@interia.eu>
Date: Fri, 11 Aug 2017 23:44:51 +0200
"Jacek Maciejewski" napisał:

W jaki sposób można podłączyć stary HDD Barracuda ATA IV
model ST340016A 40 GB (jako dysk zewnętrzny) do komputera
MSI A55M-P33 (MS-7786)

Podejrzewam że koszt przejściówki plus kłopoty i strata czasu będą dużo
większe niż zakup dysku SATA 500 GB, nawet nowego, nie mówiąc już o
dyskach z drugiej ręki.

1. Przejściówka SATA --> IDE - ~20 PLN (od tego trzymałbym się z daleka)
2. Kontroler PCI --> IDE - ~30 PLN (tak, ta płyta ma jeszcze gniazdo PCI)

Gdzie rozdają dyski 500 GB po trzy dychy, bo nie dosłyszałem?

3. Obudowa 3,5 cala IDE --> USB - ~85 PLN (IMHO dla 40 GB nie warto)
4. UNITEK Y-3322 - ~ 100 PLN (rozwiązanie uniwersalne i przyszłościowe)
5. Dysk zewnętrzny 500 GB - ~170 PLN+ (to jakby trochę więcej niż 3 dychy)

Sam kiedyś kupiłem za trzy dychy obudowę do wytarganego z laptopa dysku IDE 40 GB - do zabawy z nagrywaniem z TV, z Windows ToGo i takich tam zberezieństw. Ale do dysku 3,5 cala to bez sensu impreza.

JoteR